LEDNICE, VALTICE, MIKULOV – MORAVA CYKLOTRIP #1

Něco na úvod. Na začátku letošního roku, přesně v únoru na Valentýna jsem od mého milého Tomiho dostala jako dárek kolo značky DEMA – ecco 3. 2016. Není to sice nějaké super kolo, ale pro mě jako pro začátečníka úplně stačí.
Když vysvítlo sluníčko několik málo kilometrů jsme společně najeli. Převážně v místě bydliště, kde máme samé kopce, takže najet x kilometrů da zabrat. Většinou jsme najeli tak 20 kilometru a  to s plícemi na začátku cesty a s bolavým zadkem tak na dva dny. Ha Ha ale to není sranda, proto jasnou volbou je, že budeme jezdit na jihu Moravy, co nejblíže Novomlýnské nádrži, kde máme chatu a kde začínají naše vyjížďky.
Naše první vyjížďka začíná ráno. Je přibližně 8:00 a svítí mi do očí sluníčko, svítí tak ostře, že jsem nucena vylézt z postele. Zjišťuji, že ta krása není jen za oknem, ale že je opravdu tak krásně i venku. A tak budím i mého milého Tomiho. V lůně přírody snídáme. To ticho všude kolem, jen pár ptáčků nám zpívá krásnou jarní písničku.

V 9:00 nasedáme na kolo a odjíždíme z malé vesničky Nové mlýny směr Lednice. Na silnici ani noha, jede se krásně, ale přece jen sjíždíme na cyklostezku. Co si budeme, je to víc po rovině.  HAHAHA
Projíždíme po hrázi. Je tu všude přerostlá tráva a tak nám to moc nešlape, ale naštěstí to netrvá dlouho. Míjíme rybí přechod a najíždíme na asfaltovou cestu. Po které se víc a víc blížíme k Lednici, kam se jdeme podívat na zámek.
Dojíždíme, před námi je brána do zámecké zahrady, ale nikde nevidíme stojany na kola. Všude jen samé zákazy jízdy na kole.

No jo jsme slepý. A tak následujeme pána s kolem před námi. A hele on tu stojan opravdu je. Zamykám kolo ke stojanu, ale můj milý Tomi stále něco hledá. No jasně ztratil někde klíč od zámku. Ach jo. Tak jako trubka odemykám zámek a snažím se své kolo přiblížit co nejvíce k tomu jeho a zamknout obě kola jedním zámkem. Trvá to sice delší dobu, ale daří se.

Procházíme se po zámecké zahradě. Bohužel tulipány už odrostly tak to tu není tak barevné, ale i přesto je to tu nádherné takové romantické.

Nesmíme se moc zdržovat. Jsme tak v čtvrtině naší vyjížďky, a tak vyrážíme směr Valtice. Kde si děláme zastávky u 3 Gracií, kaple sv. Huberta a u zajímavého zámku Rendez-vous (zvaný jako Dianin chrám). Sice nejsem moc na památky, ale tyhle za zmínku stojí, jsou takové neobvyklé.

Chrám tří Gracií
 kaple Sv. Huberta
Zámek Render-Vous (Dianin chrám)

Dojíždíme do Valtic, kde se zastavujeme u směrovky na Kolonádu na Reistně. Ach ne!! Vidím jen klikatý, táhlý kopec a na kopci kolonádu. Nechce se mi, ale šlapu ze všech sil. Tomík jen křičí, že počká nahoře.
Uf jsme tu, neskutečný výhled.

Kocháme se, je tu krásný výhled na Valtice. Je tu dokonce vidět i za hranice, ale žádné dlouhé zdržování musíme jet, abychom v Mikulově stihli nějaké meníčko. Při nabírání rychlosti z kopce mi šel mráz po zádech. Nahoru to sotva šlapu a dole jsem za pár minutek.
Jsme zpět dole ve Valticích, bohužel nenacházíme žádnou cyklostezku a tak jedeme do Mikulova po frekventovanější silnici, ale to nám vůbec nevadí. Máme už hlad a tak šlapeme jak na závodech. S myšlenkami zda najdeme nějakou dobrou restauraci.
Našli jsme, hurá a to přímo na náměstí. Hovězí guláš s knedlíkem za 80kč. Co víc si přát za tu cenu skoro na hranicích. Kupodivu i dobře chutná.
S plným pupkem míříme takřka k cíli, do Pavlova. To už ale není taková rychlost. Je to docela do kopce a ten plný pupek, no já osobně se cítím jako bych byla vlk co sežral karkulku.
Hurá přijíždíme do Pavlova a míříme konečně z kopce dolů. Ovšem Pavlovem jen projíždíme, protože tady si chci udělat výlet zvlášť, něco jako po cestě Vinařů. (seriál Vinaři 2014) a tak nastává už jen cílová rovinka zpět do Nových mlýnu a já s úsměvem na tváři oznamuji, že máme 60km.

Bonusové fotečky z krásného západu slunce.

Vše foceno na Olympus pen E-PL 7

0 Comments

1. ahoj, jen jednou? V teplém období moji MORAVU navštěvuji minimálně 1x za měsíc a i to se mi zdá strašně málo. Pořád mohu objevovat další a další krásy.